5 tips om meer te bewegen

meer bewegen

Nu we allemaal weer hard aan de bak gaan, of het nou op school of op je werk is, zitten we vaak hele dagen op een stoel. Niet echt bepaald goed voor je, zeker niet als je wat vakantie kilootjes wilt kwijtraken. Hoe graag we ook sportief bezig zijn, met een schooldag en werkdag is het vaak moeilijk te combineren. Je kunt moeilijk even een uurtje hoelahoepen onder werktijd. Helaas, en hoogstwaarschijnlijk zit je er ook niet echt op te wachten om na een lange dag nog de sportschool in te duiken. Toch is het wel belangrijk om genoeg te bewegen. Meer bewegen, dat doe je zo!

Laat de auto of bus een keertje staan. Ga jij altijd met de auto naar je werk of pak je een bus naar school? Laat de auto en bus een keertje staan en pak de fiets of ga lekker lopen. Natuurlijk is het niet altijd een optie, net als bij mij. Ik maak aardig wat uurtjes met de bus als ik naar de hogeschool ga, dus fietsen is helaas geen optie. In dat geval kun je eens een bushalte eerder uitstappen of de auto iets verderop neerzetten. Je hoeft echt niet elke dag fietsend of lopend te gaan. Begin eerst eens met één dag in de week.

Pak elke kans om even te bewegen. Eigenlijk zou je elk halfuur even moeten bewegen, maar dit is vaak niet haalbaar. Ga bijvoorbeeld eens voor je collega’s thee en koffie halen. Of loop even naar een collega (of klasgenoot) toe als je iets wilt vragen, in plaats van het via de mail te vragen.

Doe het huishouden. Oké, misschien niet de tip waar je op gehoopt had, maar dat maakt ‘m niet minder goed. Pak de stofzuiger eens uit de kast en ga lekker tuinieren. Of wat dacht je van die puinzooi in je kamer? Perfect voor wat meer beweging. Google maar eens op calorieën verbranden met het huishouden. Je verbrandt er meer mee dan je misschien zou denken.

Ga toch het bos in. Ben jij zo’n iemand die na het eten lekker gaat bankhangen voor de televisie? Stel dat moment even uit en ga een eindje wandelen. Vooral in de herfst is het heerlijk om even het bos in te gaan. Ja, dat kan ook zonder een hond te hebben.

Pak je hoelahoep erbij. Heb je op zo’n sombere regenachtige dag geen zin meer om jezelf naar de sportschool te slepen? Mooi, dan is deze tip voor jou. Geloof mij, hoelahoepen ga je leuk vinden. Misschien gaat het de eerste keren niet heel soepel, maar je zult merken dat je steeds beter wordt en het steeds langer volhoudt. En het leuke? Je kunt, zodra je iets gevorderd bent, allerlei dingen doen tijdens het hoelahoepen. Een boek lezen? Check. Je haar doen? Gaat prima. Je kunt het zo gek niet bedenken of je kunt het doen tijdens het hoelahoepen. Ik ben in ieder geval fan.

Zoals je ziet hoef je echt niet iedere dag in de sportschool te staan om te bewegen. Alle kleine beetje helpen! Heb jij nog een goede tip om mer te bewegen buiten de sportschool?

Lees ook: Gezonde dadel-kokoskoekjes

Volg je Wild Oat al op Bloglovin’?

12 Responses

  1. Sabine september 16, 2015 / 4:26 PM

    Handige tips! Ik moet echt meer bewegen hihi

  2. Anne september 16, 2015 / 4:28 PM

    Ik heb ook echt het hoela hoepen ontdekt. Zo leuk!! Meestal houd ik het zo’n tien minuten vol. Nog niet zo lang, i know, maar het begin is er. 🙂

  3. Lisan september 16, 2015 / 4:31 PM

    Haha om het halfuur koffie halen 😉

  4. Amanda september 16, 2015 / 6:42 PM

    Je schrijft zo leuk! Ik moet denk toch maar aan de hoolahoop, iedereen is er zo enthousiast over

  5. Mariska september 16, 2015 / 6:43 PM

    Heel fijn om als niet-sportschoolfiguur dit te lezen. Ik ga je tips opvolgen 🙂

  6. Roos september 17, 2015 / 2:04 PM

    Fijne tips en waar heb je die foto gemaakt? Zo mooI!!

  7. Talitha september 17, 2015 / 2:26 PM

    Leuke ideetjes! Ik vind hoepelen nu ook echt heel leuk, heb ook zo’n fitness hoepel.
    Je kan ook ondertussen je favoriete tv-programm kijken, dan is er zo een uur voorbij! 😀

  8. Veere september 17, 2015 / 6:49 PM

    Leuke tips! Ik zou graag wat vaker naar het bos willen om lekker te wandelen. Doe ik echt veel te weinig. Liefs

  9. Gina september 17, 2015 / 7:42 PM

    Leuke tips! Ik ben vanaf maandag al gestopt met het snoepen s’ avonds en vanaf nu ga ik meer me stofzuiger pakken voor de beweging, haha!

  10. Mariska december 27, 2015 / 10:26 PM

    Goede tips! Ik moet echt wat meer in beweging komen, zou goed voor me zijn.

  11. Hanne december 27, 2015 / 10:49 PM

    ik hoelahoep wel soms, maar heb nog nooit geprobeerd om tegelijk ook iets anders te doen; ik ga binnenkort eens proberen een boekje te lezen tijdens het hoepelen. Lijkt me best grappig hihi

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *