Lactose- en glutenvrij eetdagboek

glutenvrij eetdagboek

Stiekem vinden we het allemaal leuk om te zien wat iedereen naar binnen werkt. Toch? De laatste tijd krijg ik steeds vaker de vraag wat ik zoal eet op een dag en daarom deel ik vandaag wat ik gisteren allemaal heb verorberd. Let wel, neem mijn eetdagboek niet aan als ‘perfect’. Voor mij en mijn levensstijl is dit genoeg, maar dat hoeft niet te betekenen dat het voor jou ook werkt. Daarnaast is dit één dag uit mijn leven en ik vind eten veel te leuk om elke dag hetzelfde te eten. De ene dag eet ik iets meer en de andere dag iets minder. Oftewel, balans! Hopelijk kan ik je inspireren met dit , zoals jullie van mij gewend zijn, lactose- en glutenvrij eetdagboek. Laten we snel kijken!

Ochtend:

Zodra ik wakker word, drink ik zo’n 0,5 liter water. Een halfuur later maak ik mijn ontbijt: lijnzaadcrackers met een gekookt ei, rucola, komkommer, tomaatjes, tonijn, edelgistvlokken en een handje amandelen, moerbeien en pecannoten.

Tussendoor:

Allereerst drink ik een groot glas biologische groene thee. Na een halfuur eet ik een stuk 99% pure chocolade.

zelf lijnzaadcrackers maken

Lunch:

Een halfuur voor de lunch drink ik nog een groot glas biologische groene thee en één Braziliaanse noot. Tijd voor een heerlijk zelfgemaakte soep! Vandaag maak ik een broccolisoep met courgette, ui, kokosmelk en knoflook. Bij de soep eet ik 2 plakjes paleo brood (recept komt eraan!) met een dikke laag zongedroogde tomatentapenade en wat tonijn.

Tussendoor:

Tijd voor een tussendoortje, maar niet voordat ik een glas warm water drink (ja, zonder grappen). Ik pak één cacaotruffel, granaatappelpitjes en snack op wat pompoenpitten.

Avondeten:

Een halfuur voor het avondeten drink ik een groot glas water en vlak voordat we aan tafel gaan, neem ik mijn D3-druppels met een Braziliaanse noot. Voor het avondeten maken we pastinaak-, zoete aardappel- en wortelfrietjes. Ook wokken we paksoi, spinazie, ui, knoflook en rode peper. Daarnaast biologische kipfilet uit de oven met een teentje knoflook (hebben jullie al door dat ik gek ben op knoflook?). Natuurlijk kan de salade niet ontbreken! De salade bestaat uit rucola, Romainsla, cherrytomaatjes, komkommer, wortel, rode ui en een dressing van cranberrycompote en olijfolie.

Tussendoor:

Ik drink weer een groot glas warm water en een glaasje wortelsap. Rond 9 uur maak ik áltijd een goedgevulde fruitschaal. Deze keer heb ik een banaan, appel en daarbij een eetlepel tahin, amandelen, pecannoten, pompoenpitten, pistachenoten, kokos, moerbeien, ik brokkel een havermoutkoekje over de schaal en natuurlijk bestrooi ik het geheel met een flinke laag kaneel. Nu kan ik in alle rust slapen!

Zo, dat was mijn lactose- en glutenvrije eetdagboek van gisteren. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad! Vond je het leuk om te lezen wat ik zoal eet op een dag? Laat het dan even weten in de reacties hieronder, dan ga ik vaker aan de slag met een eetdagboek.

Lees ook: Mindfulness voor beginners

Volg je Wild Oat al op Bloglovin’ en Instagram?

39 Responses

  1. Paula februari 8, 2016 / 7:01 AM

    Aaaah jeetje, wat eet jij lekker zeg!!

  2. Kirsten februari 8, 2016 / 7:05 AM

    Ha yes eindelijk. Volgens mij hebben al je volgers al gevraagd wat je eet haha 😉 Klinkt allemaal echt super lekker! 🙂

  3. Melissa februari 8, 2016 / 7:07 AM

    O mijn god, je avondtussendoortje. Zó lekker!

  4. Emma februari 8, 2016 / 7:13 AM

    Heel erg leuk om te lezen Marlotte! Ik had het nóg leuker gevonden om wat meer foto’s te zien van je eten! Maar heel tof om te lezen, ik ben nu heel benieuwd naar de Braziliaanse noot! 😉

    • Marlotte februari 8, 2016 / 3:51 PM

      Leuk om te horen! Bedankt voor je tip, ga ik de volgende keer doen! 🙂

  5. Wendy februari 8, 2016 / 7:14 AM

    Wat onwijs lekker allemaal! Zeker vaker doen! X

  6. Roos februari 8, 2016 / 7:16 AM

    Mmm! Ik ben héél erg benieuwd naar het paleobrood!

  7. Tineke februari 8, 2016 / 7:18 AM

    Leuk om te zien. Lekker gevarieerd!

  8. Esmee februari 8, 2016 / 7:19 AM

    Allemaal veel te lekker dit!! 🙂

  9. Charelle februari 8, 2016 / 7:20 AM

    Heel leuk om te lezen Marlotte! Ik vind het zelf iedere dag weer moeilijk om iets te vinden waar mijn lichaam wat aan heeft, maar waar het ook goed tegen kan, ik zin in heb en wat niet meteen téveel voedingsstoffen bevat voor mijn dagelijkse gekneuter. Heb je gisteren ook gesport? Of was dit wat je at tijdens een dagje thuis? Ben wel heel benieuwd. (Oh en yay! Nog een warm water drinker! :D)

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:00 PM

      Dit was tijdens een rustdag! 🙂 Ha, yes! Ik word altijd raar aangekeken als ik warm water drink.

  10. Yasmin februari 8, 2016 / 7:21 AM

    Wat eet je lekker zeg, het avondeten klinkt echt onwijs goed, echt een feestje 🙂

  11. Laura februari 8, 2016 / 7:22 AM

    Haha warm water? Dat moet je toch even uitleggen 😉 Leuk om te zien wat jij eet, was zo benieuwd!

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:01 PM

      Gewoon kokend water en dan opdrinken! Na 1 uur drink ik geen groene thee meer (door de theïne) en ga ik over op kokend water!

  12. Hilde februari 8, 2016 / 7:24 AM

    Prachtige foto weer zeg. Super gezond én lekker, zo hoort het 🙂

  13. Samantha februari 8, 2016 / 7:27 AM

    Ik heb nog nooit een braziliaanse noot op. Is dat lekker? Waar is het te koop? x

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:02 PM

      Héél lekker, vind ik dan haha! Ik koop het gewoon bij de Lidl, maar volgens mij verkoopt elke supermarkt het wel.

  14. Ellen februari 8, 2016 / 8:11 AM

    Dat klinkt allemaal heerlijk! Eet je vanwegen medische redenen glutenvrij en lactosevrij?

    • chantal februari 8, 2016 / 3:48 PM

      Dat vraag ik me ook al een tijdje af!

  15. Anna februari 8, 2016 / 11:40 AM

    Oei, warm water. Zou ik echt aan moeten wennen denk ik, niet lekker! Maar wat goed en gezond dit. Respect :). Veel lekkere dingen ook!

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:02 PM

      Haha, ik vind het juist heel lekker. Als ik geen zin heb in koud water, ga ik gewoon over op kokend water!

  16. Sanne februari 8, 2016 / 1:42 PM

    Ontzettend leuk om te zien Marlotte 🙂

  17. Anniek februari 8, 2016 / 7:54 PM

    Alright. Mag ik een keer een dagje met je mee-eten? 😉 WAT KLINKT DIT ONWIJS LEKKER! Echt tof om te lezen, geeft me ook veel nieuwe ideetjes voor lekkere snacks. Leuk!

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:07 PM

      Haha dankjewel Anniek, je bent van harte welkom!

  18. Amy februari 8, 2016 / 7:56 PM

    Heel leuk om te lezen! Jammer dat er van sommige dingen geen beeld bij zit, misschien is het persoonlijk haha, maar dan vind ik het nóg leuker! Voor nu, klinkt heerlijk en je artikel is leuk geworden!

    • Marlotte februari 11, 2016 / 3:07 PM

      Dankjewel Amy, ga ik onthouden voor de volgende keer!

  19. Annemieke februari 8, 2016 / 8:48 PM

    Ooh wat lijkt dit me heerlijk! Als ik jouw eetposts zie, voel ik me altijd een heel onbewuste eter :p

  20. Kelly februari 9, 2016 / 10:55 AM

    Ik heb van zoveel ingrediënten nog nooit gehoord, voel me echt een leek nu haha! Ziet er goed uit allemaal!

  21. Lisa februari 9, 2016 / 8:35 PM

    Mijn moeder moet sinds kort voor haar gezondheid glutenvrij eten. Superinteressant dit. Ik ga het even laten lezen.

  22. Sanne februari 11, 2016 / 8:43 PM

    Leuk om te zien wat je eet. Maar het is niet gemakkelijk denk ik zelf. Ik ben zelf lactose intolerant. Dus moet er helaas ook op letten.

  23. Tamara februari 12, 2016 / 10:19 AM

    Elke keer als ik een artikel lees over glutenvrij besef ik me dat ik er ook echt iets meer aandacht aan zou moeten besteden. En als ik naar je foto’s kijk, ziet het er ook erg lekker uit!

  24. Nesrin februari 17, 2016 / 5:43 PM

    Ik ben super benieuwd naar het Paleo brood. Zelf verban ik alle slechte koolhydraten en bak ik veel met amandelmeel.

    Leuk zo een eetdagboek!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *